Bolesław VI Arr'Rith
| Temat: Bestiariusz Czw Wrz 02, 2021 9:07 am | |
| Stworzenia spotykane w Planie ZiemiZłowad |
Status: Agresywny
Zasięg: Gehenna, Marchie, Zona, polskie tereny przygraniczne
Poziom: + | Bardzo małe potwory o kształcie owadów, rozsiewające czarną magię. Pojedynczo nie są zbyt groźne, ale w roju potrafią zabić pozbawionego osłon człowieka. Są upierdliwym przeciwnikiem, ponieważ z racji ich rozmiarów trudno je zabić - o wiele lepiej od żołnierzy radzą sobie z nimi zaczarowane polskie ptaki. |
Soggoth |
Status: Agresywny
Występowanie: głównie Kresy Zachodnie (Zona, Marchie), ale także polskie tereny graniczne, sporadycznie spotykane w głębi kraju
Poziom: + | Potwór powstały z człowieka, którego przekształciła magia Czarnych. Niewiele przypomina tego, kim był przed przemianą - ma dwa serca, jedno szkliste, czarne oko, cztery ręce i pazurzaste stopy. Potrafi stosować proste czary i emituje fagi, jest więc niebezpieczny dla otoczenia. Najczęściej powstaje w wyniku infekcji magią Czarnych - przez zjedzenie przeczarowanej rośliny lub zwierzęcia, a także poprzez świadome oddawanie czci balrogom. Na soggotha najlepszy jest długi, miedziany hak. |
Centaury |
Status: Agresywny
Występowanie: Zona, Marchie, Gehenna
Poziom: ++ | Stworzone przez jegrów potwory, które niegdyś były zwykłymi końmi. Jegrzy dekapitowali je, rozpruli im brzuchy i wywlekli wnętrzności, a ranę pobieżnie zaszyli. Centaury są ożywione magią Czarnych oraz karmione mieszanką padliny i odchodów wprost do rozpruwanych na czas karmienia jam brzusznych. Mówi się, że jegrzy stworzyli je, by zadać ból kawalerzystom, elfom i innym ludziom, którzy cenią konie za ich wytrzymałość i piękno. |
Oktocentaur |
Status: Agresywny
Występowanie: towarzyszy jegrom
Poziom: ++ | Jedna z powszechniej spotykanych zmor (enpisów bojowych) Czarnych. Przybiera postać konia, z którego szyi zamiast głowy wyrasta wiecheć macek. |
Picassak |
Status: Agresywny
Występowanie: Zona
Poziom: +++ | Potwór stworzony pod wpływem magii jegrów i chaosu geograficznego. Ma ponad dwa metry, stanowi konstrukt zespolonych ze sobą istot żywych oraz maszyn, które na swojej drodze picassak napotkał i wchłonął. Nazwa przyjęła się, ponieważ członkowi jednej z pierwszych wypraw, która napotkała te istoty, potwór przypominał malowidło Picassa rodem z horroru. |
Kleszcz |
Status: Agresywny
Występowanie: Przeskakuje po psycholinkach
Poziom: +++ | Pasożyt psychiczny przywleczony z wymiaru balrogów. Lęgnie się w kleszczynie na terenie Zony, ale przenosi się poprzez psycholinki - negatywnie nacechowane więzi emocjonalne pomiędzy ludźmi - dlatego po takim linku jest w stanie dotrzeć nawet do Warszawy. Jest bardzo niebezpieczny, bo nie pozostawia materialnych śladów, ale zmusza ludzi do popełniania zbrodni. W Polsce badania nad kleszczami prowadzi Katedra Psychowojny UW, a wywiad wojskowy bada zbrodnie popełnione pod wpływem infekcji. |
Graf |
Status: Agresywny
Występowanie: Marchie, Zona, Gehenna
Poziom: ++++ | Sługa balrogów, istota pochodząca z ich Planu. Graf ma od 2,5 do 3 metrów i przypomina tłustego człowieka, na którym ktoś rozpiął sieć o grubych okach i mocno zacisnął. Ma grube, porośnięte futrem nogi i wielopalczaste dłonie, ale nie posiada szyi - głowa wyrasta mu bezpośrednio z barków. Jest idealnie kulista, niczym akwarium dla złotej rybki, i przeźroczysta - jej wnętrze wypełniają wirujące zgęstki gonad, mózgu i innych organów. Graf nie posiada ust, energię zabijanych istot wchłania poprzez cztery skrzydłopodobne baterie wyrastające z pleców niczym skrzydła owada. Jest silny i trudny do zabicia, nieliczni ludzie są w stanie walczyć z nim w starciu bezpośrednim. Grafowie w armii jegierskej pełnią funkcję wodzów. |
Śpiewogr |
Status: Przyjazne (ale bywają irytujące)
Zasięg: Warszawa i okolice | Łagodne, niegroźne, koszmarnie brzydkie istoty przywleczone z Planu Elfów, w skali szkodnictwa miejskiego będące zapewne elfim odpowiednikiem gołębi. W ostatnich latach rozmnożyły się nad podziw i zasiedlają stolicę. Wyglądają jak kamienne gargulce, więc może wizualnie nie upiększają Warszawy, ale z pewnością są ciekawym dodatkiem akustycznym, ponieważ śpiewogry potrafią niesamowicie odtwarzać raz zasłyszane dźwięki. Nie ma siły, by je wytępić (zresztą elfy na to nie pozwalają), więc pozostaje mieć nadzieję, że gniazdujące na twoim balkonie stadko śpiewogrów w przeszłości raczej nasłuchało się porządnego rocka niż archaicznych płyt Gangu Albanii. |
Żółw memorski |
Status: Przyjazne (chyba że zdaje szczegółowe raporty Twojej żonie)
Zasięg: Warszawa | Kolejny przybysz z Planu Elfów. Żółwie memorskie fizycznie nie różnią się od normalnych żółwi (niekiedy przybierają fantazyjne barwy), ale potrafią mówić (choć rzadko i niechętnie). Posiadają pamięć fotograficzną, a to, co widziały, potrafią przywołać w postaci idealnej projekcji. Przekazują nie tylko obraz, ale też słowa, emocje i ślady aur, dlatego obecnie stanowią całkiem niezły monitoring wszystkich banków, urzędów i innych instytucji publicznych, a także posesji prywatnych. |
|
|