NPC, MG i PK
Bolesław VI Arr'Rith
Bolesław VI Arr'Rith
NPC, MG i PK Empty

PisanieTemat: NPC, MG i PK   NPC, MG i PK EmptyCzw Wrz 02, 2021 8:54 am

Zasady rozgrywki pod okiem Mistrza Gry


1. MG nadzoruje akcje fabularne, w których postaciom grozi niebezpieczeństwo (utrata życia lub zdrowia), bądź znajdują się one w sytuacji ważnej dla fabuły ogólnej forum. Pod kontrolą MG odbywają się: walki (pomiędzy postaciami lub postaci z NPC), narady w Sztabie Generalnym, zorganizowane misje, eksperymenty, użycie poważnej magii oraz inne nieprzewidziane wydarzenia.

2. Werdykt Mistrza Gry zostaje wydany na podstawie kontekstu sytuacji, w jakiej znalazła się postać. Pod uwagę brane jest: siła oraz liczebność przeciwników, czaroczułość postaci, jej doświadczenie, umiejętności, uzbrojenie i aktualny stan fizyczny, psychiczne nastawienie, użyte mantry bojowe, modlitwy oraz kata, posiadane artefakty, lokalny stan patriosfery oraz inne okoliczności. Gracz w każdej sytuacji może odwołać się od werdyktu.

3. Lokacje grywalne na forum różnią się poziomem niebezpieczeństwa. Zachodnie Kresy, z uwagi na bliskość wroga, są terenem znacznie bardziej zagrożonym niespodziewaną potyczką niż centrum.

4. W polu profilowym „Na łasce losu” należy wybrać jedną z dostępnych opcji („tak” lub „nie”). Pole to jest dla MG sugestią, który gracz chętniej weźmie udział w niezaplanowanej ingerencji fabularnej. Należy mieć na uwadze, iż jest to tylko sugestia odnośnie preferowanej formy gry, a nie twarde wytyczne. Jeżeli postać gracza, który zaznaczył „nie”, wpadnie w wir wydarzeń, spotka się z MG tak czy inaczej. Opcja "nie" NIE przysługuje elfom, wojskowym, Postaciom Kardynalnym i innym wyżej postawionym bohaterom. Postaci ważne dla losów świata są ważne po to, by w nich brały udział.

5. Postać Kardynalna - jest to postać, która ze względu na swoją moc, umiejętności, historię lub pełnione stanowisko jest ważna dla fabuły forum, a gracz prowadzący ją dobrze orientuje się w jego uniwersum. Może on (ale nie musi!) prowadzić grę „jako MG”, samemu biorąc w niej czynny udział. W zakres jego kompetencji wchodzi: sterowanie światem, wprowadzanie nowych NPC w razie potrzeby, prowadzenie storytellingu w obranym kierunku, weryfikowanie powodzenia akcji współgraczy. W sytuacjach opisanych w punkcie 1 MG obserwuje poczynania Postaci Kardynalnej i, w razie potrzeby, interweniuje.  Gracz prowadzący PK powinien być sprawiedliwy i niestronniczy. W sytuacji, gdy zostanie mu zarzucone nieuczciwe przeprowadzenie akcji, MG zrewiduje ją i, w razie potrzeby, cofnie. Po dwóch takich sytuacjach funkcja zostanie mu odebrana. Decyzja MG jest nadrzędna wobec decyzji Postaci Kardynalnej, a ona sama także podlega jego werdyktom.

!Gracz, który NIE CHCIAŁBY, aby jego gra była prowadzona przez PK, powinien w polu "Gra z Postacią Kardynalną" zaznaczyć "nie". Rzecz jasna, nadal będzie mógł wejść z nią w interakcję jak z normalnym bohaterem, ale gracz operujący PK nie będzie prowadził jego gry.

Wymagania: chęć uprzyjemnienia innym gry zamiast psucia krwi, kreatywność, znajomość uniwersum (nie trzeba znać książek), dobrze napisana i przemyślana KP skonsultowana z administratorem, pozytywnie przeprowadzona „próbna” akcja fabularna.

 
NPC, MG i PK
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Skocz do: