Każdy żołnierz w czasie szkolenia podstawowego zostaje przydzielony do eee kurwaniewiemjaktonapisać w każdym razie jest szkolony pod danym kątem w zależności od jednostki, w której się szkoli. Otrzymuje dzięki temu umiejętności nieslotowane, które z tego szkolenia wyniósł.
Gracz musi wybrać spośród następujących:
1) Wojska Lądowe:
- wojska pancerne i zmechanizowane (dodatkowe umiejętności: obsługa wozów pancernych, prawo jazdy kategorii B i C),
- wojska rakietowe i artylerii (obsługa urządzeń artyleryjskich, wiedza z zakresu batalistyki),
- wojska inżynieryjne (przygotowywanie obozów, okopów, posterunków obserwacyjnych, konserwacja przydziałowego sprzętu wojskowego),
- wojska chemiczne (obsługa broni chemicznej i biologicznej),
- wojska rozpoznania (przeprowadzanie rozpoznania terytorium wroga, umiejętności kamuflażu i przemieszczania się niezauważonym),
- wojska łączności (obsługa i znajomość sprzętów umożliwiających komunikację),
- wsparcie logistyczne (logistyka),
- kawaleria (jazda konno, walka przy pomocy tradycyjnej broni białej - miecze, halabardy, kopie).
2) Siły Powietrzne
- eskadra obserwacyjna,
- eskadra rozpoznawcza,
- eskadra pościgowa,
- eskadra bombowa,
Dodatkowe umiejętności wynikające z przynależności do sił powietrznych bez względu na specjalizację:
- obsługa i pilotaż jednostek powietrznych,
- wiedza z zakresu budowy maszyn lotniczych,
- znajomość urządzeń nawigacyjnych,
- skoki spadochronowe.
4) Jednostki Specjalne
Każdy gracz, który decyduje się na grę postacią służącą w formacjach specjalnych, musi mieć świadomość, że jego postać może - choć nie musi - zostać zdegradowana ze swojej funkcji, jeśli w przeciągu trzech miesięcy rzeczywistych nie będzie wykonywać swoich obowiązków lub brać udziału w akcjach militarnych.
Degradacja następuje również po miesiącu nieobecności.
-
Wywiad WojskowyWspółczesny wywiad łączy w sobie także funkcje dawnego kontrwywiadu oraz częściowo policji, zajmując się zarówno infiltracją terenów wroga i przechwytem informacji, jak i pacyfikowaniem działań antypolitycznych oraz zamachów magicznych przypuszczanych przez balrogi na terenie RP. Szczególnym zakresem działania wywiadu jest prowadzenie śledztw w sprawach przestępstw politycznych oraz ataków kleszczy – śledzenie psycholinków, przesłuchania podejrzanych i świadków, oględziny miejsc zdarzenia. Szczegóły pracy wywiadu są tajne.
Moc dodatkowa: wykrywanie aur.
Dodatkowe umiejętności:- perswazja,
- inteligencja,
- dedukcja i przenikliwość,
- dobre wyszkolenie bojowe (możliwość dodania modyfikatora w warunkach bojowych)
Wskazana konsultacja postaci.-
HusariaHusaria to, podobnie jak historyczna jazda polska, elitarna jednostka bojowa zdolna do szarży i szybkich manewrów. Prócz standardowego uzbrojenia palnego wyposażeni są we wzmocnione nanokadabrowo szable. Poruszają się na motocyklach, w które wprawiono mithrillowe felgi z wygrawerowanymi potężnymi runami. Gdy koła podczas szarży obracają się z odpowiednio dużą częstotliwością, zaklęcie zostaje aktywowane, a motocykl przybiera postać poległego na polu bitwy żołnierskiego wierzchowca, którego duszę zaklęto w maszynie. Husarze zwykle traktują swoje motocykle jak wciąż żywe konie i bywają dość wrażliwi na ich punkcie. Wzmocnione egidy husarzy przybierają formę legendarnych skrzydeł.
Dodatkowa moc: egida w postaci husarskich skrzydeł (spersonalizowana)
Dodatkowe umiejętności:- prawo jazdy kategorii K i A,
- jeździectwo na wysokim poziomie i w każdych warunkach,
- świetne wyszkolenie bojowe (wskazane dodanie modyfikatora w warunkach bojowych),
- większa wytrzymałość fizyczna,
- survival.
Wskazana konsultacja postaci.-
AGATElitarna jednostka wyspecjalizowana w akcjach dywersyjnych na tyłach wroga. W trakcie starć bezpośrednich zabezpieczają odwrót, związują walką główne siły jegierskie (lub grafa), wyszukują i niszczą punkty problemowe. Formacja podlega bezpośrednio Hetmanowi Wielkiemu Koronnemu, a większość prowadzonych przez nią działań jest tajna. Niektórzy członkowie AGAT-u realizują szczególne zadania samodzielnie. Wielu z nich, prócz uzbrojenia i umagicznienia standardowego, posiada spersonalizowane bronie i rozbudowane czary indywidualne. Wśród AGAT-u znajduje się wielu tropicieli współpracujących z szarikami - psami o wydłużonym życiu i podniesionej inteligencji. Prowadzą oni na ogół misje poszukiwawcze i ratunkowe. Do AGAT-u kierowani są na ogół kompetentni rekruci poleceni przez swoich przełożonych lub szczególni żołnierze przeniesieni z innych jednostek.
Dodatkowy jeden slot na moc.Dodatkowe umiejętności: - świetne wyszkolenie bojowe (wskazane dodanie modyfikatora w warunkach bojowych),
- inteligencja,
- wysoka wytrzymałość fizyczna,
- wysoka tężyzna,
- wysoka celność i umiejętności strzeleckie,
- umiejętności dowódcze,
- survival.
Wskazana konsultacja postaci.-
Zakon ŁabędziaElfia formacja, która w założeniu bardzie przypomina faktycznie ascetyczny zakon niż służbę wojskową. Więcej o Łabędziach przeczytasz
tutaj.Dodatkowe moce:1) Empatia,
2) Czytanie w myślach,
3) Magiczne SOS.
Dodatkowe umiejętności:- świetne wyszkolenie bojowe (wskazane dodanie modyfikatora w warunkach bojowych),
- empatia,
Konieczna konsultacja postaci.-
Geografowie KrólewscyNie stanowią żadnej formacji wojskowej, choć są uzbrojeni; mają uprawnienia do wydawania rozkazów nawet oficerom starszym. Stanowią raczej grupę badaczy terenowych, których zadaniem jest eksploracja terenów za Kurtynami, zbieranie informacji o Gehennie i nowych Przebiciach, nieznanych dotąd Planach.
Więcej
tutaj.Dodatkowe moce:1) Rytuał Przejścia,
2) Zagubione Ścieżki.
Dodatkowe umiejętności:- topografia,
- świetne wyszkolenie bojowe (wskazane dodanie modyfikatora w warunkach bojowych),
- wysoka wytrzymałość fizyczna,
- wysoka tężyzna,
- survival na najwyższym poziomie,
- przemieszczanie się niezauważonym po terytorium wroga,
- kamuflaż.
Konieczna konsultacja postaci.Gracz może skorzystać z
rozporządzenia Ministra ON z dnia 24 marca 2017r. w czasie wyboru specjalności wojskowej lub zdać się na decyzję administracji.