Szybkie Menu

Umiejętności i słabości
avatar

PisanieTemat: Umiejętności i słabości    Wto Sie 01, 2017 10:49 pm

Umiejętności


Są to zwykłe, niemagiczne zdolności, jakie jest w stanie (przynajmniej teoretycznie) opanować każdy człowiek (oraz elf i półelf), a które są charakterystyczne dla Twojej postaci. Nie ma potrzeby wspominać o umiejętnościach podstawowych i bardzo powszechnych, jak np. czytanie, pisanie i jazd na rowerze (chyba że są one nadprzeciętnie rozwinięte!). Co więc wlicza się do umiejętności? Różnego rodzaju talenty (plastyczny, literacki, muzyczny itd.), uzdolnienia kulinarne, kompetencje związane z wykonywaniem określonego zawodu, prowadzeniem szczególnego pojazdu, znajomość języków obcych, taniec, sport, wypierdywanie hymnu Rzeczpospolitej na zawołanie - wszystko, czym Twoja postać jest w stanie zabłysnąć, a czego opanowanie kosztowało ją trochę wysiłku.

Uwaga #1: W rzeczywistości forum cywilne pojazdy benzynowe prawie nie istnieją, jest więc mało prawdopodobne, by ktoś na własny użytek robił prawo jazdy kategorii B. Zamiast tego szeroko spotykane jest prawo jazdy kategorii K (na jazdę konną wierzchem), dlatego w trosce o mobilność postaci warto zatroszczyć się o prawko na konia (oraz samego konia).

Uwaga #2: Kompetencje wojskowego, lekarza, prawnika czy osoby wykonującej jakikolwiek inny zawód nie są dane z góry. Gracz powinien je dobrać sobie sam w granicach przysługujących mu slotów. Dlatego też planując postać żołnierza należy pamiętać, by dać mu umiejętność np. obsługi broni palnej, czy pojazdu opancerzonego, walki wręcz itd. W przypadku wojskowych bardzo ważna jest informacja o tym, jaki typ broni potrafią obsłużyć.

Uwaga #3: Cyfryzacja społeczeństwa bardzo podupadła, dlatego warto uważać z umiejętnościami takimi jak programowanie, czy hakerstwo. Jeżeli postać jest programistą, hakerem lub kimś biegłym w obsłudze komputera, warto w historii wspomnieć, jak i dlaczego nauczyła się tego.


Na start przysługuje 8 umiejętności dla cywila, 6 dla wojskowych ludzi oraz 5 dla elfów i półelfów.

Słabości


Są to słabe strony, ułomności postaci, które mogą jej zagrozić lub utrudnić życie. Są to problemy związane z organizmem (np. choroby, urazy, słabość fizyczna), psychiką (choroby psychiczne, przebyte traumy, podatność na sugestie, myśli depresyjne), ale przede wszystkim skutki uboczne stosowania czarów (np. ryzyko poparzenia samego siebie przy używaniu czaru związanego z ogniem). Nie chodzi tutaj o słabość do dobrego wina i tanich kobiet (na odwrót też nie). Jeżeli słabością jest lęk, to powinna być to poważna fobia utrudniająca postaci życie.

Przykłady słabości:
- dające o sobie znać, uszkodzone dawniej kolano, ogólna słaba kondycja, bolesna menstruacja itd.
- przeżyty w dzieciństwie najazd jegrów (jeżeli postać pochodzi z okolic Zachodu Polski)
- trauma w związku ze śmiercią bliskiego, stres pourazowy, silna klaustrofobia po kilkudniowej obronie w bunkrze itp.
- u elfów: dyskomfort związany z koniecznością przebywania w obcym Planie, silne uczulenie na niektóre aury w Planie Ziemi, alergie na substancje pochodzenia przemysłowego (np. ropa, chemia kosmetyczna), cierpienie żywych istot odbierane jako własne, nieumiejętność funkcjonowania w społeczeństwie
+ W przypadku elfów słabością może być silne poczucie winy w związku z niedopełnieniem obowiązków, szczególnie jeżeli spowodowało to czyjąś śmierć (elf wówczas może pogrążyć się w swego rodzaju manii odpokutowania swoich win)
+ Szczególną słabością może być negatywny psycholink łączący postać z kimś innym. Należy pokrótce opisać wydarzenie, które sprawiło, że dwie osoby zostały związane przez tak silne, złe emocje.

Uwaga #1: Należy mieć na uwadze, że każda słabość może zostać wykorzystana przeciwko postaci (do tego właśnie służą). Słabość związana z psychiką postaci nie jest więc zapchajdziurą, a stanowi zagrożenie np. w Zonie, gdzie ważne jest pozytywne myślenie i silna wola. Słaba psychika jest żerowiskiem kleszcza.

Uwaga #2: Prosimy nie szaleć z niezwykle rzadkimi chorobami genetycznymi, schizofrenią, osobowością wieloraką i podobnymi wadami, które wcale nie są tak oryginalne i fajne, jak niektórzy chcieliby, aby były.

 
Umiejętności i słabości
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Ability- umiejętności pokemonów
» 002. Statystyki i umiejętności
» Frau
» Umiejętności, Kryształy i Moce
» Umiejętności

Skocz do: